Oproep: Help ons straat en weeskinderen helpen! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jeroen en Sandra Teunissen en van de Waart- Teunissen - WaarBenJij.nu Oproep: Help ons straat en weeskinderen helpen! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jeroen en Sandra Teunissen en van de Waart- Teunissen - WaarBenJij.nu

Oproep: Help ons straat en weeskinderen helpen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Sandra

20 April 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

(opmerking dinsdag 24 april: We hebben heel veel goede reactie en stortingen van jullie ontvangen. We gaan er nu mee aan de slag!)

Vandaag waren we in een tehuis voor straat- en weeskinderen in Phnom Penh. Nou zou je denken dat we na al die maanden al behoorlijk wat armoede hebben gezien. Maar dit was heftig.

We kwamen er met 100 kg rijst, zout en knoflook. Maar kwamen er al snel achter dat ze zoveel meer nodig hebben.

Het tehuis is eigenlijk meer een aaneenschakeling van houten- en golfplaten gebouwtjes. Het dak lekt. De kinderen slapen op de grond.

Het goede nieuws is dat de 147 kinderen onderwijs krijgen. Dat zijn ze dan ook allemaal erg blij mee. Ze krijgen ook te eten als er genoeg is. Dat is bijna elke dag weer de vraag.

Ze vragen om geld voor het dak, geld voor eten, geld voor schoenen, geld voor zeep en tandpasta.

We zouden graag zoveel meer willen doen dan we zelf kunnen betalen.

Jullie kunnen daarbij helpen als je wilt.
1. Stuur ons uiterlijk maandag 23 april een mail (jeroen_sandra@yahoo.com) en geef daarin aan hoeveel je wilt geven. Alle bedragen zijn welkom.
2. Stort het aangegeven bedrag op rekeningnummer 31.51.31.896 tnv J. Teunissen e.o, Den Haag

Wij schieten het bedrag voor op basis van de mailtjes. We gaan er vanuit dat iedereen netjes zijn beloofde geld stort. Jullie kunnen ervan uitgaan dat het geld op de juiste plek terecht komt.

Het tehuis is volledig afhankelijk van prive donnaties. Een vrijwillger heeft daarom een webpagina aangemaakt. Beetje onwerkelijk als je zo arm bent dat je dan wel een webpagina hebt. Maar misschien wel interessant voor jullie om te bekijken. www.cambokids.org

Jeroen heeft vandaag ook nog wat foto's gemaakt die staan onder het bericht.

We hopen dinsdag met goed bericht naar het tehuis te kunnen. Help ons daarbij!

Jeroen en Sandra

• 20 April 2007 - 13:06

Familie Hellendoorn:

Hoi,

Geld staat op julie rekening hoor en heel veel succes bij de Cambodjakids!!

Anne, Noor, Barbara & Bart

• 20 April 2007 - 19:37

Carina Van Silfhout:

Hoi Sandra,

Van mij krijg je 25 euro voor het tehuis, hartstikke goed dat jullie dit doen. Hoop dat jullie veel geld bijelkaar krijgen voor de kinderen!
    Morgen zal ik het direct storten op de rekening.
    Groetjes,
    Carina van Silfhout (Vlucht. Werk)

• 22 April 2007 - 09:34

Ge En Maria:

hoi Jeroen en Sandra, mooi dat jullie iets willen doen voor die kinderen daar. Echt iets voor jullie. We horen wel wat jullie allemaal hebben kunnen doen. Wij storten 25 euro.
    lieve groet en succes met jullie project. Ge en Maria

• 22 April 2007 - 18:55

Jarko:

hi ik volg jullie op de voet en het is een prachtige reis
    jullie hebben veel gezien en mee gemaakt.
    en de fotos zijn mooi.
    voor het goede doel heb ik 20 ero over gemaakt.
    nog een goede reis.
    groetjes DUUP

• 23 April 2007 - 15:20

Rinus En Annie.:

we hebben onze donatie overgemaakt, we zijn er van overtuigd dat het een zeer goede bestemming krijgt en we weten dat er bij jullie geen strijkstok bestaat. Veel succes bij deze aktie en laat deze kinderen weer lachen.

Jeroen en Sandra

We zijn op wereldreis! We beginnen in Afrika. We zijn van plan van Kenia naar Kaapstad te reizen. We hebben ook plannen voor de pacific en voor Zuid-Oost Azie. We houden dit weblog bij voor familie, vrienden en bekenden die van onze reis op de hoogte willen blijven. Verder is het voor ons zelf een soort dagboek. Aan het eind van ons reis hopen we een mooi verslag te hebben.