1 jaar op reis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen en Sandra Teunissen en van de Waart- Teunissen - WaarBenJij.nu 1 jaar op reis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen en Sandra Teunissen en van de Waart- Teunissen - WaarBenJij.nu

1 jaar op reis!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Sandra

27 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Vandaag zijn we precies een heel jaar op reis.

Wat we allemaal niet mee hebben gemaakt! Afrika lijkt al weer zo lang geleden. Toch elke keer als we er aan denken of er met andere reizigers over praten worden we weer helemaal enthousiast over onze avonturen in de veel te krappe minibusjes, de prachtige natuur, de fantastische mensen. Nieuw Zeeland, Australie lijkt zover weg in Tibet. Maar gisteren nog hebben we uitgebreid met een Aussi gesproken over onze avonturen in de outback, het slapen in de swag, het vuurwerk in Sydney.
Toch staan we er weinig bij stil dat we al zo lang weg zijn. Je leeft veel meer van dag tot dag. Maar goed dan nog zijn het 365 dagen :-)

We genieten nog volop. We zijn gezond. En ook na een jaar 24 uur per dag bij elkaar te zijn gaat het nog steeds prima met de liefde. Maar we zijn ook realistisch. We hoeven alleen maar naar onze bankrekening te kijken om te zien dat er over niet al te lange tijd een einde komt aan deze droom.

Wanneer we naar huis komen? Dat is wel zo'n beetje de meest gestelde vraag. We weten het niet precies. Naar verwachting ergens eind augustus. Maar pin ons er niet op vast.

Reizen is plannen maken en weer veranderen. Ons oorspronkelijke plan was onze reis in de VS af te sluiten. Dat zit er financieel echt niet meer in. Onze plannen zijn nu om een mooie tocht door Tibet te maken, daarna via Chengdu, Songpan en Xian naar Beijing te gaan. We hopen in Beijing een treinkaartje naar Moskou te kunnen regelen. Of het allemaal lukt is de vraag. We zijn gebonden aan budget en visa aanvragen.

Omdat het vandaag dus een beetje een feestje is hebben we voor jullie een klein kadootje. We hebben voor het eerst geprobeerd een kort filmpje op de website te zetten. We hebben de beelden gisterenavond gemaakt op het dorpsplein van Zhongdian. Elke avond komen daar de dorpsbewoners bij elkaar om te dansen. De oudere vrouwtjes met roze hoofddoekjes beginnen en leiden de boel. Maar al snel haakt het hele dorp aan.

Veel kijkplezier!
Jeroen en Sandra

PS De filmpjes zijn inmiddels verwijderd zodat we nieuwe filmpjes kunnen plaatsen.

• 27 Juni 2007 - 11:53

Jacqueline Koestal:

Al weer een jaar!
    Gelukkig genieten jullie er nog steeds van. Lees nog steeds met plezier jullie verhalen.

• 27 Juni 2007 - 19:43

Rinus Annie En Douwe:

Een jaar is wel snel voorbij eigenlijk. Volgens Annie is die video Line Dancing en werkt aanstekelijk. Ze gaat nu met Douwe op de muziek aan het dansen. Geweldige live beelden en van harte met het jubileum. GENIET GENIET want straks is het weer gewoon werken en haasten... GENIET.

• 01 Juli 2007 - 06:25

Bianca (Singapore):

Gefeliciteerd met jullie 1 jaar travel anniversary! :)
    Jullie verhalen in China brengen weer veel herinneringen van mijn eigen reisavonturen boven, ook het massale volksdansen op het dorpsplein, geweldig!

Nog heel veel plezier gedurende de laatste maanden op reis, en dat zal ongetwijfeld lukken in Tibet :) goed dat jullie het toch voor elkaar hebben weten te krijgen om daar heen te gaan.

• 01 Juli 2007 - 11:39

Martine:

gezellige boel daar! Gefeliciteerd met jullie jubileum, het jaar is best snel voorbij gegaan. Natuurlijk zouden we het leuk vinden als jullie weer terugkomen. We horen wel wanneer de einddatum in zicht is.

• 02 Juli 2007 - 12:38

Bendert En Suus:

Jullie alweer een jaar weg, wij alweer ruim drie maanden terug. De fotoboeken zijn nog niet klaar, maar de herinneringen van de reis zijn helaas diep weggezakt. Alleen als mensen nog vragen naar onze reis denken we eraan en slecht genoeg kunnen we ons geeneens alles meer herinneren. Tip dus voor jullie: begin zo snel mogelijk aan een verzamelalbum als je dat wilt, want als je eenmaal terug bent lijkt alles weer normaal.
    Have fun voor de laatste periode en we blijven jullie volgen!

X Bendert en Suus

• 03 Juli 2007 - 08:11

Marja:

Gefeliciteerd met jullie jubileum! Wat gaat een jaar snel!
    We genieten elke keer met volle teugen van jullie verhalen, foto's en nu ook video's. Wij zijn net terug van vakantie. Een 'avontuurlijke' en heerlijke tijd in de Ardeche. Nu nog een weekje thuis en dan weer aan het werk.
    Veel plezier in Tibet en hopelijk laat jullie budget het toe al jullie plannen waar te maken.

Groet, Adriaan, Marja en Floris.